Wat waren het er toch veel! Al die logo's van partijen die zich bezighouden met 'matchmaking', 'cross-overs' en 'innovatief makelen' de toverwoorden binnen de creatieve economie.
OPA vond het de hoogste tijd worden om in de netwerkbijeenkomst Match Makers in Design met deze partijen eens te praten over de do's and don’ts van creatieve dates. In de regio Arnhem bevindt zich een keur aan koppelaars die ontwerpers, opdrachtgevers, producenten en kennisinstellingen samen proberen te brengen. Presentaties werden gehouden door de matchmakers Jan van de Weerd (Platform Creatieve Technologie Midden-Gelderland), Bart Huydts (Art Business Centre ArtEZ/Gelderland Valoriseert!), Dik Bos (Stichting 1016) en Vincent Jobse (Vindtcreatieven). Ontwerpers Peter Groot, Ilvy Jacobs, Klaas Kuiken en Martina Toeters presenteerden de resultaten van matches met respectievelijk Gelmo Hekwerken, Rabobank, Buitink Technology en Philips Research/European Space Agency,
Vragen die centraal stonden bij de discussie: Wat willen deze initiatieven? Wat zijn hun doelstellingen, middelen, problemen en successen? Van welke creatieve huwelijken dromen ze? O.l.v. Marlies Leupen werd het debat gevoerd op het scherp van de snede. Belangrijkste conclusies: alleen digitaal matchen is zinloos, persoonlijke contacten van het hoogste belang en goede bemiddelaars tussen de verschillende netwerken zijn schaars maar functioneren goed.
AkzoNobel betoonde zich een ware matchmaker door zaal en catering in hun gebouw aan de Velperweg geheel kosteloos aan OPA ter beschikking te stellen. We hebben niet geturfd hoeveel nieuwe relaties er uit de geanimeerde borrel zijn voortgekomen.